wtorek, 20 marca 2012

Park obrazków zapisanych ołówkiem


Zdarzył mi się taki dzień
zapisywania fotografii
wywołanych śmielszym spojrzeniem słońca

Zawsze myślałam,
że balsam na kobiecą duszę
jest z kota
ale okazuje się,
że to coraz częściej yorków robota
i tak robię zdjęcie mijających mnie panien
co upchały po dwa yorki w rowerowych koszykach

Zagłębiając się w potoczności granatowo-szare
utrwaliłam przy okazji łagodną parę
pani w bardzo wysokie obcasy odziana
schodzi ze stromej górki
za panem, ścieżką wzdłuż płotu
śmiejąc się z wymyślonego naprędce kłopotu

Pod sklepem
pstrykam skromną fotę
wróbelka, który sprawdza jakość okruchów
atomy miasta przemielone w dziobie
lądują z powrotem na ulicznym podrobie

Wróbel skacze pod Alfa Romeo
miękko zaparkowanym na drożdżówce
jednym kołem

Czekam w urzędzie
patrzę na żyrandol
prosto z sali balowej wyjęty
a po moim lewym boku
wisi drewniany Jezus po prawicy wygięty

Frontem straszą antyczne krzesła
na których wiekuiście przysiadły
cycate dziewice z ogrodu rajskiego
mają skrzydła i kwieciste ogony

Na ścianie robi się troszkę sentymentalnie
bo wisi zegar,
który niegdyś śpiewał
godziny mojego dzieciństwa

W towarzystwie obrazków
udających stare ryciny
klucząc wokół nazwisk
ciągłych pytań kto gdzie mieszka
powaga urzędu się kłania
i dostojnie stąpa po arabeskowych dywanach

Czuję zapach kawy, drewna i profesjonalizmu
lecz już żegnam
łoskot składania urzędowych deserów
stukot obcasów
i drzwi zamykanych co chwilę z hałasem

Młodość na pasach w komórce się chowa
po drugiej stronie krzaczaste brwi
unosi, marszczy nos i usta
otwiera
starzec i jego rower

Na żaglach pływa wrona
może wypatruje zacisznego ustronia
lub bawi się po prostu
wiatrem i
nieśmiałym jeszcze deszczem, który
mnie coraz bardziej pogania tak,
że wkładam aparat w kieszeń
i już tylko do domu się spieszę    

2 komentarze:

  1. A ja bym powiedziała, że balsam na kobiecą duszę jest z muzyki Joe Harriotta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takiego rodzaju balsamów na kobiecą duszę jest cała masa!!! Ostatnio przede wszystkim Blue Lake Dona Cherry'ego.

      Usuń