sobota, 14 kwietnia 2012

„The Wrong Vampire” Baaba and The Fearless Vampire Killers





Na końcu chciałyśmy powiedzieć, że żeby nie było, to podajemy skład zespołu:
Bartosz Weber – guitar, synths, percussion
Piotr Zabrodzki – bass, synths, turntables, backing vocals
Macio Moretti – drums, percussion
Tomasz Duda – bass clarinet, saxophones, flute, coin
Małgorzata Sarbak – harpsichord
Natalia Przybysz – voices, cello

Tytułów nie podajemy, bo zmieniamy je na potrzeby recenzenckie. Są to nasze InCoPresje czy InCoRażenia na temat dwunastu utworów, które znajdują się na płycie.

1. „Pobudka Wampira Mozarta”
Otwiera się trumna i widzimy Mozarta, który się budzi. Przeciera oczy. Siada. Po chwili znowu się kładzie. Nastawia budzik na za pięćdziesiąt sekund.


2. „Lot nad miastem”
Kiedy Mozart dochodzi do siebie, zamienia się w nietoperza i sobie lata beztrosko nad miastem. Jest bardzo szczęśliwy. Rozpościera skrzydła na maksa i lata z krukami. Razem latają. Dołączają się wróble i gołębie. Wszyscy lubią Mozarta.

3. „Wampir Mozart głodnieje”
Mozart jest bardzo głodny. Myśli o tym, gdzie by coś zjeść. Burczy mu w brzuchu.


4. „Pobudka Wampira Beethovena”
Mozart idzie na cmentarz i budzi Beethovena. Ten nie chce wstać, ale Mozart zabiera mu kołdrę. Beethoven wstaje w złym humorze. Mozart i Beethoven lecą razem pięć centymetrów nad ziemią. Mają długie płaszcze przeciwdeszczowe. Lecą i wystają im kły. Mają przekrwione oczy. Są bardzo głodni.


5. „Koncert Wampira Mozarta i Wampira Beethovena”
Mozart i Beethoven wlatują do Filharmonii. Dają koncert. Mozart gra na bębnach, a Beethoven na organkach, które zwinął z zabawkowego. Ze wszystkich stron schodzą się ludzie.

6. „Ćwiczenia z bycia Wampirem”
Mozart puszcza muzę z playbacku. Ludzie dalej schodzą się na salę. Mozart i Beethoven idą do toalety. Ćwiczą przed lustrem miny. Na początku przeginają się oboje i wcale nie są straszni. Mozart za bardzo się stara.  Ale Beethoven mu pokazuje jak być Wampirem i potem im bardzo dobrze idzie, aż sami zaczynają się siebie nawzajem bać i uciekają w popłochu z toalety.

7. „Druga część koncertu”
Aby się rozluźnić Mozart i Beethoven grają sobie znowu. Mozart miksuje. Beethoven akompaniuje mu na organkach.

8. „Skoki nad salą”
Sala jest wypełniona po brzegi zamulonymi ludźmi. Mozart i Beethoven skaczą po sali i się cieszą. Ludzie wpatrują się w nich jak urzeczeni. Ludzie uśmiechają się do Mozarta i Beethovena. Wszyscy się świetnie czują i bawią.

9. „Obiad”
Na sali się ściemnia. Panuje półmrok. Beethoven zapala świecę zapachową na środku. Potem z Mozartem wypijają ze wszystkich krew.

10. „Pościg”
Policja wszczyna pościg za Beethovenem i Mozartem. Policja zaopatrzona jest w siatki, które nie są ze sznurków, ale z elastycznego srebra. Zaganiają Mozarta i Beethovena w zaułek. Ale Mozart i Beethoven zamieniają się w nietoperze i odlatują. Przechodnie próbują pomóc policji i rzucają w Mozarta i Beethovena cebulą i czosnkiem. Ale nie trafiają. Kompozytorzy uciekają.

11. „Dyska”
Mozart i Beethoven trafiają na dyskotekę. Tańczą z dwiema blondynkami w białych kozaczkach. Mozart się fajnie rusza. Beethoven jest trochę sztywny i tańczy na jednym kroku ruchem posuwistym, z prawa do lewa i z lewa do prawa.

12. „Miłość Mozarta i rozczarowanie Beethovena”
Imprezka przenosi się na pomost nad jeziorem. Mozart zakochuje się w Blondynce nr. 1 i przemienia ją w wampirkę. Tańczą razem, a potem odlatują. W tle pełnia księżyca. Gorzej u Beethovena. Nie słyszy on, co Blondynka nr. 2 do niego mówi. Blondynka nr. 2 się bardzo wkurza i idzie z powrotem na dyskę. Beethoven siada na pomoście. Myśli sobie, że głupia baba. Wystawia kły i odlatuje w siną dal. 


(recenzja, Co: rysunki and In: tekst)  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz