Bartosz Weber – guitar, synths, percussion
Piotr Zabrodzki – bass, synths, turntables,
backing vocals
Macio Moretti – drums, percussion
Tomasz Duda – bass clarinet, saxophones,
flute, coin
Małgorzata Sarbak – harpsichord
Natalia Przybysz – voices, cello
Tytułów nie podajemy, bo zmieniamy je na
potrzeby recenzenckie. Są to nasze InCoPresje czy InCoRażenia na temat dwunastu
utworów, które znajdują się na płycie.
Otwiera się trumna i widzimy Mozarta, który
się budzi. Przeciera oczy. Siada. Po chwili znowu się kładzie. Nastawia budzik
na za pięćdziesiąt sekund.
2. „Lot nad miastem”
Kiedy Mozart dochodzi do siebie, zamienia się
w nietoperza i sobie lata beztrosko nad miastem. Jest bardzo szczęśliwy.
Rozpościera skrzydła na maksa i lata z krukami. Razem latają. Dołączają się
wróble i gołębie. Wszyscy lubią Mozarta.
3. „Wampir Mozart głodnieje”
Mozart jest bardzo głodny. Myśli o tym, gdzie
by coś zjeść. Burczy mu w brzuchu.
4. „Pobudka Wampira Beethovena”
Mozart idzie na cmentarz i budzi Beethovena.
Ten nie chce wstać, ale Mozart zabiera mu kołdrę. Beethoven wstaje w złym
humorze. Mozart i Beethoven lecą razem pięć centymetrów nad ziemią. Mają długie
płaszcze przeciwdeszczowe. Lecą i wystają im kły. Mają przekrwione oczy. Są
bardzo głodni.
5. „Koncert Wampira Mozarta i Wampira
Beethovena”
Mozart i Beethoven wlatują do Filharmonii.
Dają koncert. Mozart gra na bębnach, a Beethoven na organkach, które zwinął z
zabawkowego. Ze wszystkich stron schodzą się ludzie.
6. „Ćwiczenia z bycia Wampirem”
Mozart puszcza muzę z playbacku. Ludzie dalej
schodzą się na salę. Mozart i Beethoven idą do toalety. Ćwiczą przed lustrem
miny. Na początku przeginają się oboje i wcale nie są straszni. Mozart za
bardzo się stara. Ale Beethoven mu
pokazuje jak być Wampirem i potem im bardzo dobrze idzie, aż sami zaczynają się
siebie nawzajem bać i uciekają w popłochu z toalety.
7. „Druga część koncertu”
Aby się rozluźnić Mozart i Beethoven grają
sobie znowu. Mozart miksuje. Beethoven akompaniuje mu na organkach.
8. „Skoki nad salą”
Sala jest wypełniona po brzegi zamulonymi
ludźmi. Mozart i Beethoven skaczą po sali i się cieszą. Ludzie wpatrują się w
nich jak urzeczeni. Ludzie uśmiechają się do Mozarta i Beethovena. Wszyscy się
świetnie czują i bawią.
9. „Obiad”
Na sali się ściemnia. Panuje półmrok.
Beethoven zapala świecę zapachową na środku. Potem z Mozartem wypijają ze
wszystkich krew.
10. „Pościg”
Policja wszczyna pościg za Beethovenem i
Mozartem. Policja zaopatrzona jest w siatki, które nie są ze sznurków, ale z
elastycznego srebra. Zaganiają Mozarta i Beethovena w zaułek. Ale Mozart i
Beethoven zamieniają się w nietoperze i odlatują. Przechodnie próbują pomóc
policji i rzucają w Mozarta i Beethovena cebulą i czosnkiem. Ale nie trafiają.
Kompozytorzy uciekają.
11. „Dyska”
Mozart i Beethoven trafiają na dyskotekę.
Tańczą z dwiema blondynkami w białych kozaczkach. Mozart się fajnie rusza. Beethoven
jest trochę sztywny i tańczy na jednym kroku ruchem posuwistym, z prawa do lewa
i z lewa do prawa.
12. „Miłość Mozarta i rozczarowanie
Beethovena”
Imprezka przenosi się na pomost nad jeziorem. Mozart
zakochuje się w Blondynce nr. 1 i przemienia ją w wampirkę. Tańczą razem, a
potem odlatują. W tle pełnia księżyca. Gorzej u Beethovena. Nie słyszy on, co
Blondynka nr. 2 do niego mówi. Blondynka nr. 2 się bardzo wkurza i idzie z
powrotem na dyskę. Beethoven siada na pomoście. Myśli sobie, że głupia baba.
Wystawia kły i odlatuje w siną dal.
(recenzja, Co: rysunki and In: tekst)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz